Over ons – Judoschool van Heest

Judoschool van Heest is een begrip op het gebied van judo in Amsterdam en omstreken. Met 10 vestigingen zijn wij inmiddels een van de grootste en al ruim 30 jaar de meest toonaangevende judoschool van Amsterdam en omstreken.

Bent u op zoek naar dé plek waar de meest hoogwaardige judolessen worden gegeven, dan bent u bij ons aan het juiste adres.Bij ons staat de kwaliteit en het niveau van de judolessen hoog in het vaandel. Maar plezier hebben en de nodige humor op zijn tijd hoort er bij ons bij. Wij kennen geen rangen of standen; ieder kind, ongeacht scholing, beperking of achtergrond, is hier gelijk. Wij proberen vooral ook in de gaten te houden wat de beweegreden is waarom iemand bij ons op judo komt.

Judo is niet alleen een hele mooie wedstrijdsport en een uitgebalanceerde complete sport voor de lichamelijke ontwikkeling, maar vooral ook een sport voor de wat minder getalenteerde kinderen. Hier proberen wij van de judoka een complete en meer evenwichtige persoon te maken. Mentaal sterker worden door te leren om te gaan met angst, het ontwikkelen van concentratie, doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen en zelfbeheersing. Maar ook om respect te hebben voor anderen.

Kinderen kunnen bij ons beginnen vanaf 4 jaar en krijgen de mogelijkheid om door te groeien tot het behalen van hun zwarte band of zelfs hoger.
Ook op het gebied van wedstrijd judo ben je bij ons aan het goede adres, en durven wij gerust te zeggen dat wij hier mee de beste judoschool in Amsterdam zijn.

Kijkje in de keuken bij Judoschool van Heest 😊
Foto van gezicht en romp van Johan van Heest gekleed in oranje hes met daarop bevestigd het logo van Judoschool van Heest

Johan van Heest

Johan van Heest is de oprichter van Judoschool van Heest. Samen met zijn vrouw Sandra en zijn zoon Justin vormen zij de drijvende kracht achter onze judoschool.

Het koppel “Johan/Justin“ garandeert succes binnen onze Judoschool.
Voor beiden is judo hun grote passie; ze zijn allebei 24/7 bezig met judo en zijn fulltime judoleraar, wat vrij uniek is.

Met de jarenlange ervaring van Johan en de jonge, frisse ambitie van Justin vormen zij een gouden duo.

Justin van Heest

Justin is het heden én de toekomst van de judoschool :-).

Een klein voorbeeld: één van Justin’s ambities binnen onze Judoschool is het begeleiden, trainen en coachen van onze wedstrijdgroepen met judoka’s van 7 t/m 16 jaar, met als doel ze naar een hoger niveau te brengen. In het seizoen 22-23 is hij begonnen met een nieuwe opzet van de wedstrijd training. Samen met de input van zijn vader heeft hij met zijn judoka’s meer medailles gewonnen bij diverse toernooien dan ooit tevoren. Als klap op de vuurpijl heeft hij met zijn jeugdteam historie geschreven door kampioen te worden van de WFJC-jeugd. Het grote Kenamju werd daar verslagen met 8-1 💪💪💪.

Sandra van Heest

Sandra is een onmisbare schakel achter de schermen voor onze Judoschool. Wij vinden het erg belangrijk dat vragen via mail/ telefoon juist en snel behandeld worden. Op haar eigen authentieke wijze neemt ze voor iedereen de tijd om de vragen te beantwoorden.
We krijgen dan ook vaak complimenten hiervoor, omdat het mensen erg aanspreekt hoe zij dit doet.

Ook is Sandra intermediair voor het Jeugdfonds Sport. Voor de leden van Judoschool van Heest regelt zij de aanvragen voor de ouders die daar moeite mee hebben. Verder beheert zij de volledige administratie van onze Judoschool, en indien nodig kan zij ook als de strenge penningmeester optreden. Bovendien fungeert  zij als vertrouwenscontactpersoon voor onze judoschool volgens de normen opgesteld door de Gemeente Amsterdam en N.O.C./N.S.F. Zij is bereikbaar via sandra@judoschool.nl.

Al met al is zij met haar werkzaamheden net zoveel uur per week actief in de judoschool als Johan en Justin op de judomat staan. Dus zouden we hier eigenlijk niet spreken over een gouden duo, maar over een gouden trio;)